maanantai 7. heinäkuuta 2014

Hurmaava

Hurmaava on valion jäätelöpikari, jota saa monissa eri mauissa...Tämä tuli ensimmäisenä mieleeni, sillä on maanantai, eilen vaakani näytti tähtitieteellisiä lukemia ja tänään aloitetaan kevyempi elämä. Jälleen kerran.
Niin onkos sitten ihme että jäätelöt ovat mielessä? No suoraan sanoen nyt ei tekisi mieli yhtään hurmaavaa, kuten ei yleensäkään aamuisin.
Astrokalenterini lupaa kurinalaisuutta ja valottaa sellaisen elämän hauskuudestakin. Kyllä minäkin pystyn! Eilen luin vanhaa painonvartijat- lehteä ja siellä luki äidin kotiosoite. Minun äitini. Se oli äidin vanha lehti. Yhdessä joskus käytiin painonvartijoissa ja jätettiin hurmaavat kaupan pakastealtaaseen.
Vanhassa työpaikassani oli sunnuntaisin aina hurmaavaa tarjolla. Silloin oli muutenkin keskivertoa parempaa ruokaa ja siihen vielä jäätelöt päälle. Niistä tapeltiin ja niitä varattiin. Joku söi enemmän kuin olisi saanut ja joku ei tykännyt ollenkaan. Olen ollut orpokodissa töissä. Ne olivat - ainakin ne viimeisimmät vuodet - elämäni synkimpiä vuosia. Painoin tästäkin vielä 10 kiloa enemmän, olin väsynyt ja masentunut. Hurmaava silloin piristi ja lohdutti, kun kukaan muu ei sitä tehnyt. Raskas työ ja raskaat huvit. Taidan olla hurmaava tunnesyöppö.

Tapasin lauantaina näitä orpokodista tuttuja ex- kollegoita siellä viiskymppisillä. Päivän Sankari oli todella hurmaava kauniissa mekossaan ja muutenkin hän säteili ja näytti hyvältä. Hurmaava viiskymppinen. Olin minäkin kuulemma kaunis. Kauniimmaksi muutuin, kun sain illalla klo 20.00 Maljojen Ritarilta teksiviestin, mulla on sua jo ikävä... Olin ollut pois mökiltä tuossa vaiheessa noin 5h30min. Me olemmekin aina yhdessä. Hurmaava pariskunta. Niin hyvässä kuin pahassa.

2 kommenttia:

  1. Odotan, mitä hurmaavaa sinä keksit omista pitsiliinoistasi!
    Minulla on pitsiliinoja tosi paljon. Jossain vaiheessa mieheni kysyi, onko minun tarkoitus ostaa kaikki kirppiksillä tarjolla olevat pitsiliinat. No, ei sentään ihan kaikkia.
    Pitsiliinoja riitää mökillä pöytäliinoiksi. Olen käyttänyt niitä koristetyynyissä. Kaikkein kauneimpia valkoisia olen tärkännyt tableteiksi.

    VastaaPoista
  2. Mä en ole ikinä tainnut tuota hurmaavaa maistaa...ehkä ei kannata hurmaantua siihen. Itsellä kesään kuuluu jäätelö, mutta myös pyöräily ja uinti ne kompensoivat toisiaan :)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)