perjantai 6. maaliskuuta 2015

Nimi

Jokaiselle meistä on annettu vauvana nimi. Osa on saanut sen kristillisen kasteen kautta, osa on saanut muuten. Kuvitellaan että minun nimeni on vaikka "Mari". Se ei ole se oikeasti, mutta en halua oikeaa nimeäni tässä teille kertoa sillä blogini on tietyllä tapaa anonyymi.
Kuvahaun tulos haulle Lapsi kiiltokuva
Minä olen siis nyt Mari ja leikki-ikäisenä olin ainoa Mari niillä main. Voi että se harmitti minua. Lapsena muutenkin peilaa itseään koko ajan muihin ja kuvittelee onko nyt erilainen vai toisenlainen kuin muut. En tuntenut ketään toista Maria. En ketään!

Eräänä aamuna äiti ja isä olivat aamukahvilla ja minä katselin almanakkaa. Voi että minua suututti tämä uniikki nimeni ja mietin sopivia nimivaihtoehtoja...Lopulta sanoin: Äiti, miksi minä en voisi olla vaikka KERTTU?

***

Kröhön. Onneksi minusta ei tullut Kerttua. Tämä Mari- nimi on minulle oikein hyvä, enkä vaihtaisi pois vaikka olisi pakko. Se on niin osa minua :-D
Kuvahaun tulos haulle Lapsi kiiltokuva

3 kommenttia:

  1. Minä olen 50-luvun lapsi. Nimen minulle valitsi mamma. Siihen aikaan se oli vanhojen tai ikivanhojen naisten nimi, joten sain käydä kouluni niin, ettei luokallani tai saati sitten koko koulussa ollut samannimistä tyttöä. Vasta omien lasten kavereissa on tullut nimikaimoja. Olen nimeeni aina ollut hyvin tyytyväinen ja kuten kirjoitit nimi on osa identiteettiä.
    Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
  2. Minä olisin halunnut tehdä tyttärestäni Marja Mirjana -nimisen, mutta mieheni päätti, että hän on Marja Birgitta (minä olen Birgit Marjatta)

    VastaaPoista
  3. Kivoja tarinoita nivoutuu nimien ympärille. Niistä olisi kiva tietää enemmänkin :-)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)