torstai 23. maaliskuuta 2023

Miekkojen päivä

 Huomenta!

Tänään korteista nousee:

MIEKKOJEN KYMMENEN

 

 
- matalimman tason saavuttaminen
- petetyksi tuleminen, selkään puukottamista
- suuri kipu ja suru
- psyykkinen murtuminen

***

Suurensin oikein koko kuvan, sillä juuri tuolta minusta henkisesti nyt tuntuu. Kaikki liittyy lähinnä työelämään, joka on aivan paskaa suoraan sanoen. Toisaalta tekisi mieli avata sitä vähän enemmänkin, mutta näillä mennään nyt. 

Mutta....kyllähän te tiedätte. 

Naisvaltainen ala. 

Työkaverilla vaihdevuodet. 

Toinen työkaveri tekee lyhennettyä viikkoa. 

Eli toisin sanoen toinen jaksaa helvetin hyvin ja toinen kiukuttelee hiki päässä minkä ehtii. Tätä ei ole tapahtunut aiemmin, ja siksi olenkin vähän ihmeissäni ja myös surullinen. 

Minulla on nuorempana ollut työpaikkakiusaamistaustaa. Se johtuu siitä, että en osaa puolustaa itseäni, en osaa sanoa nasevasti takaisin ja kolmanneksi olen niin kiltti että en halua olla vittumainen ketään kohtaan. Siksi minun on vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka ovat veemäisiä....Mutta NYT kun olen jo keski- ikäinen en suostu olemaan kenenkään sylkykuppina.

Olenkin sujuvasti valvonut koko viikon, enkä palaudu yhdessä viikonlopussa mitenkään. Varasin siis ajan työterveyshuoltoon. Käyn siellä tänään ja todennäköisesti olen tämän päivän kotona. Se auttaa aina kun juttelee jollekin ulkopuoliselle. Sekin auttaa jo, että kirjoittaa tänne. Näitä kirjoituksia en olekaan kirjoittanut teille pitkään aikaan. Se taas johtuu siitä, että olen ollut vain niin väsynyt että en ole jaksanut mitään ylimääräistä.

Näihin tunnelmiin....

 
Huikeaa päivän jatkoa!

2 kommenttia:

  1. Ei todellakaan kannata olla sylkykuppina kenellekään. Nykyisin vedetään työporukat niin minimiin, että ilmapiirit alkavat kiehua kiireen vuoksi.
    Itse en ole kokenyt työpaikkakiusaamista. Paremminkin asiakkaiden taholta olin sylkykuppi. Olin Kelalla valtakunnallisessa puhelinpalvelussa etuutena toimeentulotuki. Nyt olen onneksi vanhuusläkkeellä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei kannata kyllä olla sylkykuppina kenellekään. Olet varmasti kokenut värikkäitä puheluita Kelan ajoiltasi. Olen joskus haaveillut Kela- työstä, mutta minulla on niin huono kielitaito ja luulenpa että sitä nykypäivänä nimenomaan siellä tarvitaan! Voi, pääsisinpä minäkin eläkkeelle. Vielä on "muutama" vuosi jäljellä. :-)

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)