tiistai 11. huhtikuuta 2023

Kosminen yksinäisyys/ Pääsiäinen

Olipahan pääsiäinen. 

Keskiviikkoiltana alkoi vatsaoireet, torstaiaamuna oksensin mahani tyhjäksi, perjantaiaamuna luulin että olen terve, lauantain vastaisena yönä oksensin jälleen mahani tyhjäksi ja lopun ajan olen sitten nukkunut. 

Tänään menossa taas vaihteeksi lääkäriin, ja työvuorolistaani tulee taas vaihteeksi poissaoloja. Ei voi mitään.

Pääsiäinen meni siis sairastaessa ja nukkuessa. Kävelin pyhässä kolminaisuudessa: wc- sohva - keittiö. Katsoin Netflixiä, HBO:ta ja Yle Areenaa. Välillä en jaksanut keskittyä mihinkään ja välillä taas katsoin jonkin minisarjan yhdeltä istumalta loppuun. 

Ajatellaan positiivisesti. 

Ilmat ovat olleet hienot! Mikä onkaan ihanampaa kuin katsella sinistä taivasta ikkunasta. Ennemmin sitä kuin vesisadetta. Lumikin on mukavasti sulanut ja vaikuttaa siltä, että murattini ovat selvinneet talven tuiskuista.

Tunnolliset työntekijät sairastavat vapaa- ajallaan. Eli työvuorolistaani ei tulekaan NIIN PALJON poissaoloja nyt, kun oli tämä nelipäiväinen viikonloppu välissä.

Minulla ei ollut tarkoituskaan pitää mitään aikatauluja yllä, joten hyvällä omalla tunnolla oli kerrankin aikaa sairastaa. Se ei ole ollut keneltäkään pois. Mitään ei ole tarvinnut perua. On ollut mukavaa nukahtaa oman vatsan sihinään ja suhinaan ja herätä keskellä yötä istunnolle. Onneksi oksentamiset tapahtuivat vain kahtena eri päivänä. Lisäksi painoni on laskenut, ainakin hetkellisesti. Ovathan kaikki nesteet lähteneet kehostani kotikuntani viemärilaitokseen.

Nyt sitten jännityksellä odotan mitä lääkäri sanoo. Sitä ennen pitää soittaa töihin ja kertoa tätä ilosanomaa että olen jälleen pois. Huomaatte varmaan että hoen kovasti sanoja taas, jälleen, taas kerran, jälleen kerran...olen nimittäin ollut koko kevään enemmän tai vähemmän sairas. Ihan oikeasti. En edes muista sellaista päivää, kun olisi ollut hyvä ja terve olo! Sellainen mukavan pirteä, pää täynnä suunnitelmia, toivoa ja hyvää mieltä. Sellainen olo että elämä hymyilee. Sellainen olo että minä olen hyvä. Minä olen arvokas. Minulla on hyvä olla ja minulla on hyvä elämä. 



2 kommenttia:

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)