maanantai 24. helmikuuta 2020

Seiskaa pukkaa

Huomenta!
 
Tänään korteista nousee LANTTIEN 7. EPÄONNISTUMINEN

   
-rajoittuneisuus, kohtaloon alistuminen, epäröinti, ylitsepääsemättömiltä näyttävät esteet, luhistumisen pelko-
 
  
Virheiden tekemisen pelko liittyy tässä liiketoimintaan, raha-asioihin, fyysiseen kuntoon ja/tai terveyteen.
 


Riikinkukon sulkien väritystä muistuttava sinisenmusta tausta on osoitus siitä, että pelko ja kauhu syntyvät ihmisen ajatustasolla eivätkä välttämättä heijasta fyysistä todellisuutta. Näiden kahden tason välillä on kuitenkin merkittävä yhteys. Negatiiviset odotukset ovat voimakkaita ajatusmalleja. Jos niitä ruokitaan - joko tietoisesti tai tiedostamattomasti - tarpeeksi pitkään, ne voivat todella myötävaikuttaa pelkäämäsi tilanteen syntymiseen. Sama tietenkin pätee myös myönteisiin ajatuksiin ja odotuksiin. Synkät ja pelontäyteiset odotukset estävät kykyäsi käsitellä asioita. Sinun pitäisi nyt huolella tarkastella näiden odotuksien sisältöä ja laatua. 
 
Tämä kortti antaa sinulle vihjeen, joka kannattaa ottaa vakavasti. Tiedostettu tai tiedostamaton pelko on olemassa. Nyt sinun on aika tunnustaa, havaita ja hyväksyä pelkosi. Nämä ovat välttämättömiä askeleita pelon voittamisessa, siitä irtipäästämisessä ja myönteisemmän asenteen luomisessa. Elämänmyönteiset ajatukset ja asenteet antavat elämälle arvon kaikessa sen kauneudessa ja runsaudessa. Ne luovat energian, jonka avulla voit muuttaa odottamasi epämiellyttävät kokemukset iloisiksi tapahtumiksi. Minulla on rohkeutta uskoa, että kaikki elämässäni tapahtuu minun parhaakseni.
 
Nykyinen suuntasi saattaa johtaa epäonnistumiseen! Tutki, miten sinun olisi kenties muutettava ajattelu- ja toimintatapojasi.

***

Voi että. Tämä on taas niin totta. Mieleni on yhtä harmaanmusta kuin tämä kortti. Toisaalta. Pelkoni ovat juuri nuo, mitä tuossa sanotaan. Raha huolestuttaa, samoin oma fyysinen kunto. Toisaalta kaikki on ookoo, mutta siis on todella epätoivoinen fiilis jotenkin.


Olen miettinyt paljon asuntoasioita. Alan vuokraemännäksi. Katsoin vanhoista mapeistani minun omia vanhoja vuokrasopimuksiani ja se oli virhe. Halusin etsiä siis jotain osviittaa minkälaisia soppareita olen tehnyt vaikka netti on niitä pullollaan. Muistot valtasivat mieleni.

Minua, nuorta viatonta ja arkaa opiskelijatyttöä on huijattu oikein kunnolla. Niin monet vuokratakuut olen menettänyt, minun rahoillani on korjattu rikkaiden ihmisten asuntoja tai mitä lie tehneet - vaikka etelänmatkoja. Kyllä nuoret ihmiset ovat heikoilla aikuisten maailmassa, kun ei ole ketään takapirua joka pitäisi puolia. Kaikki vanhat haavat aukesivat ja raha ja sen menetys valtasi mieleni. Olin nämä jo melkein unohtanut, mutta tässä tilanteessa muistuivat taas mieleeni.

Tiedän yhden firman, joka täällä päin Suomea on oikea koijari. Hänestä on kirjoiteltu joskus jossain palstalla yms. ja tiedän että en ole ainoa nuori ihminen jolle on käynyt näin. Ensin pyydetään korkea välitysmaksu, sen jälkeen takuumaksu ja kolmanneksi takuut jäävät sisälle koska keksitään tekosyitä miksi niitä ei tarvitse palauttaa. Mitä nuori ihminen tässä vaiheessa tekee? Ei mitään. Vaihtaa asuntoa. Itkee ja harmittelee. Elämä on julma. Ihmiset petoja. Taas minä epäonnistuin. Pahinta on se epäoikeudenmukaisuuden tunne. Minua sorretaan, tämä on väärin. Minä en ole tehnyt mitään väärää, ihmiset haluavat vain hyötyä hyväuskoisuudellani, lapsellisuudellani. He tietävät, että en nosta syytettä tai mitään muutakaan koska sekin maksaa. Arrgghhh! Ei koskaan enää vuokra- asuntoa. Kaikki nämä epäonnen asumiset ovat olleet vuokrattuina yksityiseltä. Ei sentään ihan jokaisesta asunnosta näin ole käynyt, kahdesta asunnosta kävi ja sekin on mielestäni liikaa. Ja minä olen niitä sopimuksia säilytellyt, miksiköhän? En tiedä. Ehkä muistona menneisyydestä, eletyistä osoitteista...Ilman niitä en olisi nyt tässä, tämänlaisena. Tämä on ainoa positiivinen asia jota osaan tähän kohtaan sanoa.

Nyt alan itse tässä kohtaa vuokraemännäksi. Uskon että kaikki menee hyvin. Toivon niin.

Mukavaa päivää Sinulle!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)