sunnuntai 18. heinäkuuta 2021

Elämäni aakkoset

 T niinkuin Tuamo

Tuomo tai Tuamo niinkuin minä sanon. Eipä tämä T- kirjain muuta tarvinnut. Tuamo on serkkuni. Ensimmäinen leikkikaverini. Lapsuuteni ainoa seuralainen ensimmäiset 4- vuotta. Ja niin erilainen kuin minä. 

Koska olen ainoa lapsi, on Tuamon merkitys minulle aina ollut suuri. Jotenkin ymmärrämme toisiamme, hän tuntee minut läpikotaisin ja tietynlaista erakkomaisuutta löytyy meistä molemmista. Ajatukset vain tulevat päähän ja tekee mieli kirjoittaa intuitiivisesti. Et varmaan saa tolkkua. Koita silti.

Tuamo on kiltti, herkkä, viisas ja fiksu. Hän on erakko, hiljainen, nössö ja terävä. Minä taas olen rönsyilevä, tunteikas, erakko, fiksu ja viisas haluaisin olla. Tuamo on rohkeampi kuin minä ja itsenäisempi kuin minä. Hän on päättäväisempi kuin minä ja kurinalaisempi kuin minä. Tuamo menestyy työelämässä, mutta hänen yksityiselämästään ei tiedä kukaan. 

 En kuitenkaan ole se ykkkösasia Tuamon elämässä, niinkuin järkikin sen jo sanoo. En haluaisikaan olla, mutta huomaan että suhteemme on kuitenkin todella erilainen mitä hänellä on esim. pikkusiskonsa kanssa.

Tuamo on ihan best!!!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)