torstai 5. elokuuta 2021

Elämäni aakkoset - U

 U

Mietinpä tässä aamukahvilla elämäni aakkosia. Muistin että olen ässässä joten olin aikeissa kirjoittaa syksystä! Syksyinen tunnelma on alkanut tulla. Mutta nyt siis kirjaimeen U.

Uusi

Syksy on tavallaan uuden alku. Kesälomat ovat loppuneet, arki alkaa. Työpaikalla voi tulla vaihdoksia tiimin suhteen tai koko työpaikka voi vaihtua. Uudet harrastukset alkavat ja ihmiset ilmoittautuvat innolla kansanopiston kursseille. Kaikki on uutta ja ihanaa.

Uusi Vuosi on uuden vuoden alku. Uusi vuosi on aina ollut minulle ilon juhla, vaikka toisenlaisiakin uusia vuosia on ollut. Tärkeitä ovat taikojen teko, vuositarotin katsominen ja tietysti rakettien katsominen. Tinaakin on valettu. Yhä useammin uusi vuosi on vietetty oman perheen kesken, eikä enää ole ollut juhla- aterioita aamun asti valvotuille pikkutunneille. Nuorena muistan miten uusi vuosi oli aina vähän ärsyttävään aikaan heti joulun jälkeen. Massu pullotti hyvässä biletopissa kiitos jouluruokien ja konvehtien. Miten turhamaista! 

Muistan myös uuden vuoden vuodelta 2000. Vuosituhat vaihtui. Olin nuori ja hyväkuntoinen. Minulla oli kultainen glitterimekko päällä ja voi että se näytti hyvältä. Hyvä ystäväni Pekka ihasteli olemustani. Silloin tunsin olevani kaunis. Olen ajatellut vielä joskus ottaa sen tavoitteeksi, pukea tämä kaunis kultainen mekko päälle. Olisiko 50v synttärit hyvä tavoite? Painoa pitäisi pudottaa noin 30 kiloa että mahtuisin siihen ja Pekkakin voisi katsoa muuttunutta olemustani pilven reunalta. Häntä ei enää ole kuin muistoissa. Niin aika kuluu, ihmiset muuttuvat, kuolevat, muuttavat ja yhä tulee uusia vuosia, yhä uudelleen ja uudelleen.

Vaikka tästä tuleekin hieman materialistinen postaus niin muistan miten tärkeää oli kun ostin itselleni ihan uuden auton ns. pakasta. Sillä oli ajettu vain 12km kun sain sen. Tämä tapahtui kun olin noin 30 vuotias. Syynä tähän oli se, että olin ajanut koko nuoruuteni aina vanhoilla autoilla ja ne jättivät minut milloin minkäkin tien varteen. Päätin että seuraavaksi ostan ihan uuden auton ja niin ostin! Tämä auto ei minulla kuitenkaan ollut kauaa, kun vaihdoin sen tilavampaan käytettyyn autoon, mutta onpa nyt tämäkin kokemus että uusi on aina uusi. Pidän autoilusta ja minua ahdistaa tämä ilmastovouhotus! Kohta ei ole varaa ostaa bensaa ja työssä pitäisi käydä naapurissa.

Kaikesta uudesta voisi kertoa enemmänkin. Mutta lopetan uudet jutut nyt tähän. Voi hyvin!  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)