sunnuntai 8. elokuuta 2021

KESÄ-21

Kyllä se nyt niin on että Kesä-21 tuli ja meni, ainakin meikäläisen kohdalla. Olihan tämä kovin erilainen kesä. Muistelen juuri, että ehkäpä 10 vuotta sitten oli vähän tämän tyylinen kesä elämässäni. Ei oikein mitään mainittavaa. Kauhea helle oli ainakin nyt, ei ollut omaa rantaa, ei rantasaunaa, ei venettä eikä virvoittavia merituulia. Niinpä olen ollut kotona ja katsonut Netflixiä, hörppinyt siideriä, istuskellut omalla terassillani niin kauan kuin olen pystynyt kuumuuden vuoksi ja vähäsen ommellut ja virkannut. Kukkia kastellut. Joitakin ystäviä tapasin, liian moni jäi tapaamatta. Kotielämää olen viettänyt todellakin. Mutta oli varautunut siihen. Toisaalta rentouttavaa, kun ei ole sitä ikuista pakkaamista ja purkamista kuten mökkielämän kanssa on, mutta toisaalta...kyllä minä sitä kaipaan.

Saapa nähdä minkälainen ensi kesäni on. Hmmm...Tänä vuonna minulla oli pitkästä aikaa palkallinen kesäloma ja pitänee kyllä sanoa että ei tuntunut missään. Olisi ollut paljon mukavampaa olla kaikki kaksi kuukautta kotona työttömänä. Työhön paluuni ei onnistunut kuten Strömsössä. Tekisi mieli irtisanoa itseni, mutta ei siinäkään ole mitään järkeä.

Mistäkö olen saanut iloa?

No niistä kukkasista. Vaikka kukkapenkkini ei kovin kummoinen olo ja muutamia asioita tehnyt jo alkuunsa väärin, on ollut mukava seurata kukkien kukintaa. On ollut mukava ajaa nurmikkoa päältä ajettavalla. Siitä minä pidän. Voi olla auringossa ja aika kuluu kuin siivillä. Vähän paarmat kiusaavat, mutta siinä se.

Nyt sitten alan käärimään hihojani ylös. Jospa töihin tästä pääsisin. Huomenna. Huomenna arkaa arki. 

Voi hyvin.

2 kommenttia:

  1. Sama täällä, jotenkin outo ja erilainen kesä kuin yleensä. Helle teki sen, ei ole jaksanut reissata niin paljon, ei tehdä juuri mitään.
    Netflix ja Areena ovat täälläkin olleet kovalla kulutuksella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän se - helle. Niin kiva kun onkin lämmin mutta liika on kyllä liikaa.

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)