torstai 19. syyskuuta 2013

Miten kaikki sai alkunsa

Tämä on pieni tarina siitä, miten löysin tarotit elämääni tai miten ne löysivät minut.

Noin kymmenen vuotta sitten...

Olin muutaman kerran käynyt ennustajalla, ja minulle oli ennustettu niin tavallisesta pakasta kuin taroteistakin. Nämä kauniit tarot-kortit kuitenkin kiehtoivat minua selittämättömän paljon ja halusin ottaa niistä enemmän selvää.

Ensimmäiset tulkinnat tein serkkuni tarot- korteilla. KYLLÄ, hänellä oli tarot-kortit, enkä ollut tiennyt niistä mitään. Jotenkin aihe tuli vaan puheeksi, eikä häntä kiinnostanut itseään enää tulkita kortteja. Sain pakan ja kirjan lainaksi. Pakka käärittiin aina viininpunaiseen samettiin. Kyseessä oli Crowleyn Thoth- pakka.

Ilmoittauduin internetin välityksellä tarot- kurssille, joka kesti muistaakseni 12 viikkoa. Joka maanantai sain sähköpostiin ohjeet ja tehtävät, mitä piti tehdä ja miten toimia kurssin edetessä. Kurssi oli tarkoitettu eri pakalle, mitä minulla oli, mutta sovelsin sitten parhaan taitoni mukaan...ja apua sain opettajalta myös.

Lopulta päätin ostaa itse omat kortit. Ne eivät kuitenkaan olleetkaan painatukseltaan ihan samanlaiset kuin lainakorttini enkä pitänyt niistä. Myin ne pois ja etsin uutta samanlaista erilaista pakkaa. Löysin kirjakaupasta ja painatuskin oli juuri oikea!


Kirjan kortteihin ostin huuto.netistä halvalla. Hain kirjan lähikaupungistani eräältä tummalta nuorelta mieheltä. Kirjaa käytän yhä. (Tarot- kortit ja kirja voivat yhdessä olla yllättävänkin kalliita esim. kirjakaupassa...)

Ensimmäisestä pakastani katosi jokin aika sitten eräs kortti ja huomasin sen jossakin vaiheessa. En tiedä kuinka kauan olen käyttänyt vajaata pakkaa.  Ilmeisesti se on jäänyt jonnekin "reissun päälle" ja koin että en voi enää käyttää vanhaa pakkaani, koska kaikki kortit eivät olleet tallella. Siispä ostin jälleen kerran uuden pakan itselleni ja huomasin että rahalla ei ole mitään väliä. Siis. Pakka oli pakko saada, maksoi mitä maksoi. Nyt mietin miten parhaiten saisin vanhan pakkani hyötykäyttöön. Mietin lähinnä jotain tuunausta, taulua tms. pientä askartelun poikasta...

Tämän jälkeen olen ostanut monia kirjoja tarottiin liittyen, sillä olen löytänyt niitä edullisesti kirpputoreilta. Myös huuto.netistä olen joitakin tilannut. Olen myös myynyt osan pois. Nyt olen kuitenkin oppinut siihen, että KAIKKEA näkemääni ei pidä ostaa. Silloin tällöin nimittäin tarotjuttuja on kirppiksillä myynnissä varsin halpaan hintaan :-)

Kissa-aiheiset kaksi pakkaani olen ostanut englannista. Ostin ne siksi, kun halusin kokeilla uusia pakkoja vähän vaihtelun vuoksi ja toisekseen olen kissaihminen henkeen ja vereen...Molemmat pakat ovat todella kauniita ja erilaisia. Huono englanninkielentaitoni tulee tässäkin vastaan, sillä tulkinta on työlästä. Mutta työ tekijäänsä kiittää.
Bohemian Cats´Tarot

Nykyään minulla on tarot- kortit säkkikankaisessa pussukassa, sillä musta sametti on ollut vuosikausia ompelematta muiden tilkkujen joukossa. Ostin niille aikoinaan myös kauniin puurasian, mutta sitä en ole nyt käyttänyt, sillä kuljetan kortteja usein mukana ja pussukassa ne kulkevat kätevästi.

5 kommenttia:

  1. Olipas tarot "matkaasi" mukava lukea. Minulta löytyvät riimut ja mustalaisoraakkeli tarokit vaikka olen kyllä miettinyt Crowleyn pakan hankkimista. Yritän katsella jos huutiksesta löytyisi pakka itselle joululahjaksi. Kiitos vielä valokuvista palasin juuri matkoilta ja sain paljon puhtia keijumaalauksiin:) -Niina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti matkasi oli oikein onnistunut ja rentouttava :-) Mustalaistarotit kyllä kiinnostavat...mulla on jossain ohjeet pöydänkin tekemiseen, muistaakseni oli aika haasteellinen ;-)
      Valoa ja lämpöä keijuprojektiisi <3

      Poista
  2. Tämä oli hieno idea! Kiva kun kerroit taustaa ja siitä on apua meidän etsijöiden maailmaan. Luulenpa vaan, etten ole ainoa etsijä, vaikka muut eivät rohkene kommentoida. Uskon lukijoita olevan aika paljonkin.

    VastaaPoista
  3. Nyt rohkenen kommentoida :)Mienenkiintoinen oli korttien hankintasi.
    Minulle Tarot kortit ovat edelleen mystinen juttu. Joskus vuosia sitten erästä Tarotkorttiblogia olen seurannut silloin tällöin. Jotenkin mielenkiinto on herännyt niitä kohtaan uudelleen. Minäkin oletan, että useampi henkilö käy täällä, ilman kommentointia. Sivunnäyttölaskurikin sen kertoo, vaikka se laskee myös omat käynnit, vaikka kuinka ruksaa, että älä laske omia käyntejä.

    VastaaPoista
  4. Kiitos kommenteistanne! Tarot- maailma on kyllä vallan kiehtova- Suosittelen lämpimästi kaikille :-) Voin vielä myöhemmin täällä kommentoida lukemiani tarot- kirjoja, kunhan aikaa löytyy...

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)