maanantai 14. joulukuuta 2020

Elämäni aakkoset

 J

Joulu tai juhannus, juhannus tai joulu. Voisin kirjoittaa joulusta, mutta kirjoitan nyt juhannuksesta, sillä olen aina ollut keskikesän juhlan ystävä. Toki joulustakin pidän.

JUHANNUS

En ole koskaan ollut töissä juhannuksena. Se on ollut yksi periaatteeni. Kesän lapsi mä oon....

13- vuotiaana lähdin ystäväni Ritvan kanssa ekaa kertaaa "tansseihin" ja siellä tapasin minulle merkityksellisen pojan - miehen nykyään, jonka kanssa vieläkin tulen juttuun jos jossain tapaamme. Minulla oli silloin päälläni farkkushortsit, röyhelöpaita ja pitsisukat. Jotain niin lapsellista, mutta kuitenkin jotain kesäistä ja ihanaa. Hänellä oli farkkuliivi ja pyöräilyhanskat. Niin kasaria, niin ysäriä.

Tämän jälkeen jokainen juhannus on ollut jollakin tapaa vauhdikas ja kostea. On ollut festareita. Olen käynyt Nummirokissa, Rantarokissa, Rauman Meren Juhannuksessa, Naantalissa, kavereiden mökeillä ja kavereiden luona ja lopulta aikuisena vietin juhannusta omalla pienellä mökillämme. Nyt iskikin jo ahdistus, kun tänä syksynä tajusin että ensi kesänä meillä ei taida olla sitä omaa mökkiä. Miten sitä osaakaan olla? 

Juhannukset ovat toki rauhoittuneet sitten villin nuoruusvuosien. Silti juhannus on aina minulle se keskikesän juhla! Silliä ja uusia perunoita, juhannussauna, uimaan jos vaan pääsee ja jotain kepeää juotavaa. Ja hyvää seuraa! Siitä on juhannus tehty.

Kesää odotellessa...


 Hyvää juhannusta – Naiselo 45+ | Apu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)