keskiviikko 16. maaliskuuta 2022

Oodi jäätelölle

Voi jäätelö, sinuun minä uskon, sinua minä rakastan. 

Selkä vääränä olen kantanut kotiini teitä jäätelöitä, erilaisia, erimakuisia, erilaisissa pakkauksissa. Aino- jäätelön pakkaus on kätevin uusiokäyttöön, Creamyt ovat vähän vuotavia- varsinkin keittojen säilytykseen. Magnumin pikkupurkki on kallis mutta siinä on määrällisesti vähän vähemmän, JOS haluan syödä vähän fiksummin. Mikä nautinto RIKS ja RAKS ja kaapia suklaata purkin kyljistä suoraan suuhun.

 Pahvisia litran pakkauksia söin vain lapsuudessani...Vaniljajäätelöä ja tuoreet mansikat. Vaniljajäätelöä ja cocacolaa. Mikä ihmeen kasarivillitys sekin oli? 


Tänäänkin, kun olen itkenyt vähän väliä, milloin mitäkin, pitkin päivää...odottaa minua ihana vadelmasuklaajäätelö pakkasessa. 

Se lohduttaa ja tuo turvaa. 

Aina ja ikuisesti.

***

Viikon 11 krapusanat ovat itku, selkä, jäätelö.

Krapu on oma otsikkosi mukaan luettuna tasan 100 sadan teksti, ei enempää, ei vähempää.

7 kommenttia:

  1. Allekirjoitan tämän täysin! Ja tuo Aino-vadelmasuklaajäätelö on parasta!

    VastaaPoista
  2. Olipa herkullinen tarina <3 Mutta sen kyllä sanon, ettei Jaffa-jäätelöä mikään voita :D.

    VastaaPoista
  3. Jäätelökin voi olla lohduke kuten suklaa. Kaikki uutuusmaut eivät enää maistu näin vanhalle. Aino jäätelö on paras. Kiva krapu 😊

    VastaaPoista
  4. Jäätelöntäyteinen tarina, maistui hyvältä. Perusvanilja ja suklaa ovat parhaat jäätelöt. Myös Madagaskarin vanilja.

    VastaaPoista
  5. Jäätelöstä ei voi koskaan olla liikaa kirjoituksia!! Oli tuossa talvella oiken kunnon putki, vedin pari kk säännöllisesti jäätelöä, nam+. Mulla siis vahtuvat herkut, nyt menee suklaata.

    Mites runotorstait? https://sushuokailee.blogspot.com/ Pöllökö ainoana jaksaa?

    VastaaPoista
  6. Jäätelö ansaitsee tämä ylistyksen. HYvin myös kehuit. Se on vain niin hyvää ja moneen murheeseen paras lohtu.
    Ainoihin minäkin olen siirtynyt ja kesäjäätelösuosikkini torin kioskista on rommirusina isoilla palloilla, joista yleensä ylimmäinen ehtii pudota.

    VastaaPoista
  7. Kiitos kaikille kommenteistanne! Makuja on moneen makuun :-)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)