lauantai 23. joulukuuta 2017

Kosminen yksinäisyys

Täällä minä istun yksin vielä hieman sotkuisessa kodissa. Puhdasta meillä on, mutta tavarat ovat vielä vähän hujan hajan. Televisiosta tulee raskasta joulua. Kuusen koristelin äskettäin. Tuntuu tyhjältä, ei tunnu miltään ja tuntuu yksinäiseltä. Mitä joulun pitäisi sitten olla? Enpä tiedä. Lapsuudessa se oli ihan jotain muuta. Silloinkin toki koin kosmista yksinäisyyttä, mutta en tällä tapaa. Uunissa on laatikot paistumassa. Vielä ei ole nukkumaanmenoaika!

Odotan niin kovasti että tämä vuosi loppuu. Tämä on ollut elämäni paskin vuosi. Kaikin tavoin. Olen huomannut että elämäni paskimmat vuodet kulkevat 7 vuoden jaksoissa. Edellinen todella ikävä vuosi oli 7 vuotta sitten, sitä ennen 14 vuotta sitten jne. Joten uusi vuosi ei voi olla mitään muuta kuin parempi, paras ja upea! Ja siitä minä itse olen vastuussa.

Miksi minä teille tätä kerron? Ehkä siksi, että ihan oikeasti kaikilla ei ole joulu elämän parasta aikaa. On kaikenlaista, niinkuin tiedätte. Some ja virtuaalimaailma tuo esiin vain sen ihanan puolen ja uskon että osalla varmasti joulu onkin yhtä ihanuutta. Mutta kaikilla ei ole.

Minä voisin ottaa kissat ja muuttaa pohjoiseen. Piste.

4 kommenttia:

  1. Jouluun tosiaan liitetään kaikkea ihanaa, positiivisia tunteita, yhdessäolon ihanauutta, perheen merkitystä jne. Eihän joulu kuitenkaan eroa vuoden muista päivistä. Jos on ollut paska vuosi, niin eihän ne jutut jouluna taikatempusta häviä. Minullakin on ollut hyvin tapahtumarikas vuosi. On ollut paljon myönteistä, mutta sitten sillä toisellakin puolella ihan riittävästi. Suuri suru isän kuolemasta.
    Kaikesta huolimatta hyvää joulua! Ensi vuosi on parempi - ja toivottavasti vuoden päästä "joulutekstisi" on erilainen.

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)