sunnuntai 31. joulukuuta 2017

Uuden vuoden uni

Näin unessani viime yönä kaksi pöllöä. Ihastelin niitä, sillä en usein ole pöllöä nähnyt, en livenä enkä edes unissani. Pöllöt istuivat korkealla männyn oksalla. Toinen pöllö oli iso ja harmaa ja se katsoi minua. Sen takana oli punainen, vähän karvaisempi pöllö. Se lehahti lentoon. Muistan miten iloinen olin tästä näystä, että näin ne.

Tässä kuluvaa vuotta pohtien tuo uni tuli tuli äkkiä mieleeni. Päätin kirjoittaa sen tähän auki.

Seuraavanlaisia tulkintoja löysin netistä: 

"Pöllö on viisauden, sisäisen näkemyksen, taian ja laajentuneen tietoisuuden symboli, näin myös unimaailmassa. Pöllö kertoo äänettömästä yhteydestä omiin vaistoihin ja psyykkisiin voimiin. Pöllön näyttäytyminen unissa yön pimeinä tunteina voi viitata myös tarpeeseen päästää irti omista kielteisistä tunteista ja ajatusmalleista. "

"Kuolinenne"

"Viisaus" 
 ***
Minun lintukauteni tuntuu vain jatkuvan. Pidän kovasti linnuista ja haluaisin tuntea niitä enemmän. Laulusta tunnistan tuskin mitään ja yleisimmät linnut nyt tiedän jo ihan yleissivistyksenkin perusteella. Pöllöt ovat ihania. Olen kerran nähnyt sieniretkellä valkoisen viirupöllön. Se oli iso ja kaunis! Nyt näin unessani nämä kaksi pöllöä joista toinen oli selvästi jokin fantasiatason olento.

Voi, tule jo uusi vuosi! Minä niin odotan!

 

2 kommenttia:

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)