keskiviikko 10. kesäkuuta 2020

Sivu ja asiaa elämäntapamuutoksesta

Kohtaa rohkeasti pelkosi - mökkihuussi.
Pelkoja voi olla monenlaisia. Jollekin punapukuiselle prinsessalle ihan huussissa käyminen voi olla kamalin asia maan päällä. Minusta se on taas ihan luonnollinen asia, eikä meidän vintagemökilläkään ole sen parempaa kuin huussi. Ja se riittää meille.

Kauniin lasisen ikkunan taakse kätkeytyy monen moista erityista tarinaa.

Luopumisen vaikeus? Muutosta ei tule ilman luopumista.
Minun pitää luopua:
- jäätelöstä, suklaasta
- sipseistä, pizzasta, hampurilaisista
- alkoholista
- joka iltaisista runsaista iltapaloista
- sohvalla rentoutumisesta
- isosta annoskoosta.

Olen tässä elämäntapamuutosinspiraatiota hakenut. Eilen löysin mukavan blogin, josta sain muutaman kivan tärpin. Esimerkiksi on olemassa sellainen sovellus, jossa kuvaat jokaisen aterian minkä syöt. Se oli ainakin ekapäivänä ihan hauskaa! Mutta mutta...ruokaisien iltapalojen aikaan en enää muistanutkaan kuvata, vaan söin ensin ja muistin vasta sitten. Voi je.

Ja minä söin...
maustamatonta jugurttia ja mysliä
metwurstinäkkileivän
sämpylän jossa fetamakkaraa päällä
italianpataa

Tuossa on jo neljä iltapalaa ja pitäisi olla vain yksi.
Toim.huom. Italianpataa söin siksi, että sitä oli pakko tehdä kun jauheliha uhkasi itse tulla jääkaapista ulos. Maljojen Ritari syö tänään myös töissä eväänä italianpataa. Tottakai minun piti maistaa miltä se maistui.

Joka aamu armo uus. Taas on uusi päivä!

Tänään aion hakea sen hulavanteen postin automaatista, ennenkuin se lähetetään takaisin. Ja mikä siinä muuten on, että vaikka tietoa on vaikka muille jakaa niin toteutus on ihan toista?

2 kommenttia:

  1. Ilman itsekuria ei onnisti mikään. Itse olen selättänyt monta addiktiota ja poisoppinut pahoistakin tavoista, pitää tehdä valinta ja mennä sen mukaan. Olen huomannut että vaikka helposti koukutunkin ties mihin niin pääsen niistä myös eroon kunhan vain teen päätöksen. Ja enen kaikkea annan itselleni aikaa ja luvan repsahtaa ajoittain.
    Suurimpia virheitä on asettaa liian tiukat säännöt. Sitten kun repsahtaa niin tulee sellainen vastareaktio etä en minä tähän pysty joten anta mennä vaan. Inhoan tuota piirrettä esim AA-ssa, ollaan kymmeniä vuosia selvinpäin, juodaan se yksi kalja ja ollaa päissään pari vuotta, johtuu juuri tuosta anteeksiantamattomuuden ilmapiiristä joka siellä kerhossa luodaan. Ei sovi minulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta turiset; itsekuri on kaiken aa ja oo ja päätöksessä pysyminen. Olen täälläkin voivotellut itsekurin puutetta ja ties mitä. Hedonisti kun olen. Pienin askelin, hiljaa hyvää tulee. Tuosta AA- kerhosta en tiedäkään mitään...Mutta hienoa lukea että olet selättänyt monia pahoja tapoja ja addiktioita; toivoa siis on. Ei se mahdottomuus ole. Ihmisiä olemme kaikki tyynni!

      Poista

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)