lauantai 6. heinäkuuta 2024

Kesämasennuspäiväkirja?

Hei!

Mietin tässä minkä alle jatkan tämän kosmisen yksinäisyyden jakamista? Olen nyt lomalla, masentaa, on kesä, oli kevät. Kesälomapäiväkirja voisi olla toinen vaihtoehto otsikoksi, mutta tuntuu että jos sen alle alan kirjoittelemaan lomani lyhenee entisestään. Masennuspäiväkirja on sinänsä masentava otsikko. Ehkä tunnepäiväkirja? Äh, vaikea sanoa mutta kerronpa nyt kuulumisiani....

Olen tosiaan melkein viikon ollut kesälomalla. Kolme viikkoa jäljellä. Ei ole oikein siltä tuntunut. Olen nukkunut, syönyt, juonut ja katsonut Dexteriä. Ei ole huvittanut liikkua ollenkaan, kohta tulee kaksi viikkoa edellisestä lenkistä, mutta ajattelin tänään korjata asian. Tottapuhuen olen ajatellut että EHKÄ TÄTÄ MINÄ NYT TARVITSEN. Loputonta lepoa. Hyvällä omallatunnolla. Työasiat ovat oudosti tulleet mieleeni, etenkin työkaverini käytös ja olen huomannut pohtivani sitä, olenko ollenkaan oikeassa paikassa töissä. Eli vähän olemattomia olen tässä pohtinut. Olemattomia työkaverini suhteen, mutta toisaalta olenko oikeassa paikassa liittynee suurempaan kokonaisuuteen.

Showtime's 'Dexter' limited series will be filmed in Massachusetts

Älä roiku menneessä. Tämän olen huomannut että tätä teen. Yritän korjata asiaa. Ennen kaikki oli paremmin. Elämäni parhaimmat vuodet ovat jo olleet. Jäljelle on jäänyt vain yksinäisyys. Elämä on kuitenkin tässä ja nyt. Menneeseen ei pääse, eikä sinne tulevaisuuteenkaan. Siispä yritän nauttia hetkestä. Vaikka sitten nukkuen. 

Sosiaalisesti eristäydyn. En aina jaksa vastata puhelimeen, ( noh, energiavarkaalle ja minä minä minä tyypille ei tarvitsekaan aina vastata...) en jaksa nähdä ketään, jätän sosiaalisia tapahtumia väliin (niinkuin minulla niitä nyt olisi?) ja kaupassa olevat kikattavat teinit käyvät hermoilleni. Kauppaan olen sentään päässyt.

Tässä olisi veneen nokka käännettävä hyviä tekoja itselleni kohti. Ja se alkaa nimenomaan siitä luonnossa liikkumisesta, terveellisen, hyvän ruoan syömistä ja käymistä edes jossain kodin ulkopuolella, muuallakin kuin kaupassa....

Kerronpa sitten missä olen tällä viikolla onnistunut. Minä kun tykkään listoista niin listaanpa tähän asioita:

-tein erään kuukausia kestäneen päätöksen joka toivon mukaan helpottaa meidän kaikkien elämää

- siivosin

- kokosin Ikeasta tilaamani huonekalut eli hyllyt

- kitkin kukkapenkkiä ja istutin sinne uusia kukkia

- sulatin puolukoita ja puolukkamehu on tekeillä

- olen pessyt lukuisia koneellisia pyykkiä

- olen pessyt lukuisia koneellisia astioita

Ei siis kovin kummoisia onnistumisia, taitaa mennä ennemmin suoritusten puolelle.

Nämä vaatimattomat asiat tekevät minut jo kovin onnelliseksi tai onnettomaksi. Ehkä yksinkertaisesti olen vain niin uupunut, että tämä ensimmäinen viikko on mennyt totutellessa lomaan, nukkumalla univelkoja ja väsymystä pois ja toivomalla että tämä lomamääräni riittää minulle. 

IKEA-ostosten tekeminen - IKEA 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)