maanantai 29. huhtikuuta 2019

Painajaismainen uni

Näin viime yönä erikoisen unen...

Minä kävelin kaupunkilähiössä ja olin menossa jonnekin bileisiin. Porukka oli sekavaa, ihmisiä oli paljon enkä tuntenut muita.

Siellä oli isäntänä edesmennyt tuttavani, joka arvosteli jokaisen laulavan vieraan.

Kaikki vieraat joutuivat laulamaan. Kaikkein huonoimman laulajan kasvot tultaisiin viiltelemään.

Minun vuoroni tuli. Sain kuulokkeet päähän ja aloitin laulamisen. Ääntä ei tullut. Tuli vain pientä pihinää. Puhuminenkin oli vaikeaa. Kerroin kaikille kuulokkeet päässäni että minua jännittää kovasti, eikä ääntä tahdo tulla. Yritin keksiä jotain puujalkavitsejä isäntää ajatellen, ettei ainakaan minun kasvojani viilleltäisi. Pari kertaa sain ihmiset nauramaan.

Koko homma oli ohi ja katsoin kirjanpitoa. Toisilla oli rasteja jos jonkinlaisia, jokaisesta onnistuneesta jutusta sai rastin. Minulla oli vain muutama viiva tukkimiehen kirjanpidolla piirretty. Laskin että minulla oli merkintöjä kaikken vähiten. 

Heräsin.

***

Taustatarinana sen verran että minä EN osaa laulaa, ja olen tehnyt siitä itselleni oikean ongelman. Lauluääntä ei vain ole.

Sain juuri ennen nukkumaanmenoa tietää, että uudehko ystäväpariskuntani oli yllättäen eronnut, ja melko sotkuisissa merkeissä.

Hmmmm.......

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)