torstai 24. kesäkuuta 2021

Elämäni Aakkoset, S

 S

Suklaa.

Oi, nyt pääsen lempiaiheeseeni nimittäin suklaaseen. Olen oikeastaan addiktoitunut suklaaseen. Se on minulle intohimo ja lääke vaivaan kuin vaivaan. Joskus tekee ihan kamalasti mieli suklaata, joskus taas ei ollenkaan. Nykyään ostan suklaata vain jos haluan hemmotella itseäni. Aina ei ole ollut niin.

Kaikki alkoi siitä kun olin leikki- ikäinen. Tai siis siltä ajalta on ensimmäiset muistikuvat. Isäni oli juoppo ja hän haki joka päivä kaupasta itselleen olutta. Samalla hän osti minulle suklaapatukan. Joka ikinen päivä tuli joko Geishaa, Fazerinaa tai Kismettiä. Menin sohvalle pitkälleni ja mussutin suklaata. Katsoin samalla Pikku- Kakkosta. Olin yksin olohuoneessa, sillä siihen aikaan päivästä ei kenelläkään muulla ollut aikaa katsoa telkkaria, paitsi minulla. Sohvatyyny oli ihan suklaatahrojen valtaama.  Siitä se ajatus sitten varmaan lähti. 

Kun menin kouluun, perjantaina viimeinen tunti oli lukutunti, siis alaluokilla. Opettaja luki meille kirjaa Jali ja Suklaatehdas. Se oli jotain sanoinkuvaamattoman jännittävää! Ja uskomattoman ihanaa! 

Tobleronea ostin aina laivalta. Sen erittäin, erittäin ison kolmiokuution. Tai sitten se laivayhtiön oman suklaan, namskis. Ei väliä, oltiinko punaisilla tai sinisillä laivoilla...

Jouluna oli konvehdit. Niistä katosi aina ne parhaimmat ensin.

Nykyään tosiaan ostan suklaata lähinnä pieninä patukoina, sillä yritän kohtuullistaa itseäni. En muista koska edelliset herkut olen ostanut, mutta tänään ostin taas. Ihan siksi kun on juhannus. Ihan siksi kun ei ole mitään muutakaan, niin olkoon sitten vaikka suklaata.

 Mutta, mutta..silti ihan kaikki ei käy.

Nimittäin NOU NOU- lista:

- tummasuklaa

- raakasuklaa

- suklaajäätelö

- suklaapehmis

- suklaapizza


 

Sitten tietysti TOP 10

1. Geisha

2. Fazerina

3. Marabow pähkinäsuklaa

4. Kismet Jääkarhu

5. Raider

6. Snickers

7. Toblerone

8. Pätkis

9. Riisisuklaa

10. Belgialaiset simpukkakonvehdit

11. Bounty

12. Suukot

Oletko muuten katsonut elokuvan Pieni Suklaapuoti? Aivan ihana romanttinen elokuva, missä Johnny Depp on syötävän ihana. Suosittelen lämpimästi.


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)