lauantai 12. kesäkuuta 2021

Elämäni aakkoset

 R

Ratsastus, R- kirjain, Rakkaus, Ruusu

Helpointa lienee aloittaa R- kirjaimesta, jota en osannut sanoa vielä alaluokilla koulussakaan. Kävin puheterapeutilla muistaakseni niin koulussa kuin ihan oikealla puheterapeutillakin. Koulun puheterapiasta ei ole mitään muistikuvaa - olin silloin kai 7- vuotias, mutta sillä ihan oikealla puheterapeutilla kun kävin, sain palkkioksi kiiltokuvan. Voi että muistan miten valitsin kauniin ison koiran sinisellä taustalla. Onkohan minulla se vielä? Mutta muistan myös, miten odotushuoneessa oli kaunis puistomaisema tapeettina. Menin yksin (äiti jäi odotushuoneeseen) vastaanotolle ja puheterapeutti pyysi toistamaan minua sanomansa asiat. Sitten piti sanoa hirvi. Minä en osannut, joten olin hiljaa. Terapeutti maanitteli minua ja minä olin vain suu kiinni. En muista miten tämä episodi päättyi, mutta tämä on jäänyt mieleeni. En sanonut kun en osannut. Nykyään Ärrä tulee ihan norrrmaalina, ei siinä mitään.

Ratsastus oli nuorempana intohimoni. Kävin reilut 5 vuotta säännöllisesti ratsastamassa ja hyppäsin jopa helppoja esteitä viimeinä vuosinani. Halusin omaa hevosta, mutta sitä minä en koskaan saanut. En saanut myöskään mopoa. Hevoset ja ratsastaminen oli parasta mitä joskus tiesin!


 Ruusu on suosikkikukkani. Nyt ostin muutaman ja istutin kukkapenkkiini, mutta toistaiseksi ne eivät kuki. Saas nähdä kukkivatko joskus vielä. Ruusu on vain niin kaunis kukka että oksat pois! 


 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)