keskiviikko 17. huhtikuuta 2024

Kevätmasennus

Aloitanpa pienen postauskokoelman aiheesta Kevätmasennus. Sillä nimitän nyt tätä kahden viikon sairaslomaa, joka läväistiin minulle kaksi päivää sitten.

PÄIVÄ 1. MAANANTAI

Tilannehan meni niin, että olin menossa ihan tavalliseen reseptienuusimiskerralle lääkärille. Melkein samantien kun pääsin sisään puoli tuntia odoteltuani, niin padot avautuivat ja itkin elämääni ja kerroin kurjasta olostani. No, ei voi mitään. Velvollisuudet voivat nyt odottaa ja minun pitää ottaa aikalisä. Olen ollut koko kevään enemmän tai vähemmän väsynyt, töissä on ollut mukavaa mutta välillä suorastaan tuskaisaa. Suurin ongelmani on - väsymys.

Yritän avoimesti täällä kirjoittaa tuntemuksiani ja mitä se on taistella masennusta vastaan. Töissä puolestaan en ole kenellekään juuri kertonut. Se on edelleen hyväksyttävämpää olla töistä pois vaikka katkenneen jalan vuoksi kuin MT- ongelmien. Noh, heti maanantaina sanoin Maljojen Ritarille että minulla todettiin nyt keskivaikea masennusjakso, joten olen kaksi viikkoa töistä pois. Hän osasi heti minulle kertoa mitä pitää tehdä. Herätys, kahvi päälle, sitten suihkuun jne. Minua jotenkin huvitti. Mutta päätin olla armollinen itselleni. Nyt minulla on aikaa toipua ja levätä, jotta jaksaa taas painaa pitkää päivää.


2 kommenttia:

  1. Nyt kyllä lepäät ja mene ulos kuuntelemaan lintujen laulua ja ihailemaan kevättä ja NUKU väsymys pois.
    Minullakin on ollut masennus ja tiedän minkälainen kuoppa se on. Joskus ei jaksa nukkua niin paljon kuin väsyttää. Väsymys on niin syvää.
    Tee nyt kaikkea mistä tykkäät, syö hyvin ja älä missään nimessä mene puolikuntoisena takaisin töihin. Anna itsellesi aikaa toipua kunnolla. Sinä olet tärkea. Muista tämä

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)