tiistai 23. huhtikuuta 2024

Kevätmasennus

 Päivä 8. MAANANTAI

Tänään oli maanantai ajattelin herätessäni. Uusi viikko, uusi armo. Avasin sälekaihtimet ja ihana auringonvalo valaisi huoneen. Katsoin ikkunasta ulos ja sanoin Kiitos Jumala.

Nyt tulikin blackout. En muista mitään. Menen suoraan asioihin mitkä muistan.

Päivällä alkoi hammassärky. Minun tapauksessani se on yhtä helvettiä, sillä minulla on hammaslääkärikammo. Makasin 3h lamaantuneena sohvalla räpläten kännykkää ja etsien kuumeisesti hammaslääkäriä. Se ei olekaan helppo juttu, sillä niitä on pilvin pimein ja toinen toistaan kalliimpia. Maljojen Ritari oli käynyt näppärästi kunnallisella puolella. Ajattelin rahapulassani että jospa kokeilen minäkin. Olen käynyt kunnallisella viimeksi noin 25 vuotta sitten. Ja siis....enhän minä käy hammaslääkärissä koska pelkään. Sain varattua sieltä huomiseksi päiväksi ajan ja otin buranaa ja särky oli tipotiessään. Helppoa mennä huomenna koska olen sairaslomalla jo valmiiksi.

Illalla soittelin työkaverilleni. Olin jotenkin niin pirteän oloinen mutta puhelun jälkeen en tiedä oliko se hyvä ratkaisu. Ensi viikon velvollisuudet alkoivat ahdistaa. Syyllisyys lisääntyi. Olenko minä sittenkään valmis? No nyt on vasta maanantai....

Illalla oli myös pikatapaaminen Ritvan kanssa. Hain häneltä vielä muutamia kukkasipuleita, jotka jäivät viikonlopulta matkan varrelle. Kotiin lähtiessäni arvoin..käynkö kaupassa - rahaa menee, lenkki tekemättä? siis lenkille? En tiedä jaksaako...lopulta päätin että kävelen edes 30 minuuttia ja ajoin vanhoille lenkkihoodeille, laitoin pipon ja hupun päähän ja aloin tallustelemaan. Ja lopulta teinkin 45min kävelyn.

Päivän onnistumiset:

- hammaslääkäriajan varaus

- iltalenkki

- vielä on ystäviä joille soittaa



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit <3 Se ilahduttaa aina :-)